Dag 1 : Brussel - Chicago - San Francisco

11 juli 2010

Koffers gisterenavond al dichtgedaan, gewogen en netjes onder het toegestane gewicht. Deze ochtend een snel ontbijtje en de rugzakken klaar gemaakt.
Om 6 u 45' komt de taxi ons ophalen. Het is een vlotte rit naar Brussel (het is dan ook zondag vandaag) en om 7 u 45' staan we in de vertrekhal.

Ondanks dat het echt oude toestellen zijn, verlopen de vluchten vlotjes,  Al vind ik het wel een heel gedoe op de luchthaven in Chicago. We moeten er onze bagage terug oppikken, van terminal veranderen en daar kunnen we de koffers pas terug afgeven voor het doorsturen naar San Francisco.

Tussen Brussel en Chicago hebben we mooi zicht op de kusten van Groenland.
Rondom Chicago zien we de Great Lakes maar de stad zelf is deels in wolken gehuld.

In de tijd tussen onze 2 vluchten op de luchthaven in Chicago vinden we een cafeetje waar ze de finale van het EK tussen Nederland en Spanje uitzenden. Mijn zoon is (natuurlijk) in de eerste plaats supporter van onze Rode Duivels maar op de tweede plaats staat Spanje. Hij is dus erg blij dat Spanje gewonnen heeft met 0-1.

We landen mooi op tijd (19 u 10') in San Francisco, al onze koffers rollen van de band en net als we aan de halte staan komt de shuttle aanrijden. Die nemen we om naar Avis te gaan om onze gereserveerde huurauto op te halen. Uiteraard probeert de baliemedewerker om ons nog bijkomende verzekeringen te doen afsluiten maar ik heb al geleerd om daar vooral niet op in te gaan.
Om 20 u 15' rijden we weg in een blauwe Hyundai Elantra.

Vlotjes rijden we naar ons hotel en na check-in gaan we nog te voet naar Pier 39. We hopen om nog bij Hard Rock Café terecht te kunnen voor ons avondmaal. En we hebben geluk.
We genieten van onze burger maar de vermoeidheid slaat ook toe.
Terug naar het hotel dan maar, en snel naar bed, het was een erg lange reisdag.

Geplande route : 25 km
Hotel : Best Western Tuscan Inn at Fisherman’s Wharf
(huidige naam Hotel Zoe Fisherman's Wharf)