Voorbereiding

Na vorig jaar een klassiek Zuid-West rondje gedaan te hebben, is mijn zoon ook besmet geraakt met het Amerika-virus. Hij zou dolgraag teruggaan. Ik ook, maar ik heb lang getwijfeld omdat ik maar alleen met hem ga. Uiteindelijk de knoop toch maar doorgehakt.

Het wordt een trip door California. Zon, zee, bergen.
Een rondje San Francisco met onderweg Highway 1 - LA - Joshua Tree NP - Sequoia NP - Merced - Yosemite NP - Sacramento en een klein stukje Napa Valley.

De basisplanning was snel gemaakt.
Hier en daar enkele aanpassingen gedaan naar aanleiding van tips uit reisverslagen van anderen.
We hebben bewust gekozen voor niet al te lange ritten omdat ik niet kan inschatten hoe het alleen-chauffeur-zijn me zal meevallen.

Door het lange twijfelen hebben we pas begin januari 2010 onze vliegtickets, de overnachtingen en de huurauto geboekt. Vooral voor overnachtingen in Yosemite NP was dit heel erg laat. Uiteindelijk is het gelukt om daar 3 nachten te reserveren: 2x in de Lodge at the Falls (wel 2 afzonderlijke nachten, dus misschien moeten we effectief van kamer wisselen) en 1x in Curry Village. We zullen ter plaatse wel zien als we hier iets aan kunnen veranderen.

Wij vertrokken op 11 juli en waren op 29 juli 2010 terug in Brussel.
Ik deed deze ongelooflijk mooie reis samen met mijn zoon (14 jaar).